آوا نیوز

avanews

آوا نیوز

avanews

دلایل تقلب در انتخابات از نظر سرکار خانم زهرا رهنورد

 دلیل خواندنی زهرا رهنورد برای تقلب در انتخابات

نزدیک ترین و قدیمی ترین همکار سیاسی و همراه انتخاباتی میرحسین موسوی در گفت وگویی با شبکه ماهواره ای BBC مهمترین دلایل تقلب در انتخابات دهم ریاست جمهوری را تشریح کرد.
وی در پاسخ به خبرنگار بی بی سی که پرسید: «رأی آقای موسوی براساس برآوردهای شما چهار به یک بوده است در قیاس آقای احمدی نژاد مستندات شما چه هست؟» اظهار داشت: «در شهرستان ها و تهران در واقع تجمع مردم حاکی از این بود که آرای موسوی بسیار بالاتر از آنست که اصلاً قابل تصور باشد هر وقت طرفداران دو طرف حاضر می شدند طرفداران احمدی نژاد در حد یک صدم بودند در مقابل طرفداران موسوی».
وی همچنین با اشاره به گزارش هایی که در روز انتخابات دریافت می کرده گفت: «مرتب به ما گزارش می شد که نسبت حتی 5/4 به 1 بود نسبت های موسوی به احمدی نژاد...»
رهنورد اظهار داشت: همه می شناسند که آنهایی که به احمدی نژاد رای دادند چه تیپ خاصی هستند و اول صبح رفتند رأی خودشان را دادند و از ساعت 11 صبح تعرفه ها در دست مردم قرار نگرفت و مردم لهله می زدند برای اینکه تعرفه بهشان داده بشود. حتی تا ساعت یازده و سی دقیقه و دوازده شب هم پشت در ستاد و محل های انتخابات جمع شده بودند. وی در تشریح بداهت پیروزی موسوی و وضوح تقلب در انتخابات گفت: «یک سری نقاطی هستند که اصلاً مشخص است که خودش ملاک تشخیص نادرست بودن نتایجی است که وزارت کشور اعلام کرده است. مثلاً آذربایجان و ترک زبان ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی گذارند که به کس دیگری رأی بدهند.»
وی در ادامه اظهار داشت: «خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی گذارند به آقای احمدی نژاد رأی بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است.»
وی در پایان این گفت وگوی زنده با شبکه BBC گفت: «ما نمی دانیم چگونه با این صندوق ها عمل شده و رأی ها چگونه دست برده شده و چه بوده فقط می دانیم که نسبت موسوی به احمدی نژاد 5/4 به 1 یا چهار به یک یا جاهای دیگر ممکن است مثلاً 3 به 5/1 باشد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد