آوا نیوز

avanews

آوا نیوز

avanews

تحریف سخنان رئیس جمهور درباره خس و خاشاک

در حالی که رییس جمهوری در این مراسم، حضور 40 میلیونی ملت ایران در 22 خرداد را متعلق به همه شرکت‌کنندگان و پیروز اصلی میدان را ملت ایران دانسته است، برخی رسانه‌ها تلاش دارند که با وارونه جلوه دادن اظهارات احمدی نژاد، به ادامه دادن برخی آشوب‌ها و تجمعات غیر قانونی در خیابان‌ها دامن بزنند.
در میان برخی از چهره‌های دلسوز نیز در دام این حربه رسانه‌ای گرفتار شده و با بی‌توجهی به متن سخنان رییس جمهور و محتوای آن، زمینه سوء استفاده جریان آشوبگر را فراهم کرده‌اند. 

بررسی متن اظهارات رییس جمهوری حاکی از آن است که احمدی نژاد در سخنانش ضمن تبریک این پیروزی به ملت ایران، حساب اغتشاشگران را از هواداران نامزدها جدا کرد و آشوبگران روزهای اخیر را " خس و خاشاک " نامید. 

با این وجود رسانه‌های رقیب با دستمایه قرار دادن سخنان تحریف شده رییس جمهوری، پروژه تخریب احمدی نژاد را در سرلوحه کار خویش قرار دادند و در این میان برخی پایگاه‌های خبری منتسب به جریان غیر اغتشاش گر و برخی چهره‌های این جریان را با خود همراه کردند.

** احمدی نژاد در میدان ولیعصر چه گفت؟
رییس جمهوری در این مراسم تاکید کرد که حدود چهل میلیون نفر از ملت ایران به عنوان بازیگران و تعیین‌کننده اصلی سرنوشت در این انتخابات حضور داشته‌اند و برنده اصلی انتخابات، کسانی بودند که این حماسه را آفریده اند. 

احمدی نژاد گفت که دولت خود را خادم ملت می‌داند و این دولت متعلق به آحاد این ملت است؛ رقابت به پایان رسیده و دوره دوستی‌ها برای ساختن ایران عزیز شروع شده است. 

منتخب ملت ایران در انتخابات 22 خرداد، با اشاره به برخی از آشوب‌هایی که توسط عده‌ای از اخلال‌گران بعد از انتخابات در سطح تهران رخ داد، افزود: اینکه عده‌ای خار و خاشاک در گوشه اطراف بخواهند شیرینی آن را به کام ملت تلخ کنند به طور یقین رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت. 

رئیس جمهور به برخی از بی‌نظمی‌ها و اخلال‌گری‌ها بعد از پایان انتخابات اشاره کرد و گفت: بدخواهان ملت ایران که امروز از مشارکت گسترده مردم مایوس شدند، ممکن است در گوشه و کنار بخواهند توسط برخی از افراد اقداماتی را انجام بدهند، خواهش من از ملت ایران این است که همچون گذشته خویشتنداری خود را حفظ کنند. 

وی با بیان این که بعضی از افراد عقده ‎ 25 ساله خود را مجددا گشوده اند، گفت:خواهش می‌کنم که ملت ایران خشم انقلابی خود را مهار کنند و اجازه بدهند که برخی اقدامات از مسیر قانونی انجام شود.

** چه کسی از ادامه تجمعات سود می‌برند
در حالی که رییس جمهوری در سخنان خود همه را به آرامش دعوت کرده بود، برخی از چهره‌های سیاسی از تداوم این تجمعات و اعتراضات که به شکل غیر قانونی برگزار می‌شود، حمایت می‌‌کنند و خواستار تداوم آن هستند. 

با این حال رسانه ها خبری نسبت به این تشنج آفرینی‌ها بی توجه بوده و سعی دارند با ادامه تحریف سخنان رییس جمهوری،زمینه را برای ادامه این اغتشاشات فراهم کنند. 

اظهارات فائزه هاشمی در جمع هواداران میر حسین موسوی در مقابل سازمان صدا و سیما و نیز اظهارات "زهرا رهنورد" در دانشگاه تهران گوشه‌ای از حمایت علنی آنان از تداوم این اجتماعات غیرقانونی است. 

حال این سوال مطرح می شود که چرا با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حفظ آرامش و دعوت ایشان از نامزدها برای پیگیری اعتراضات از مسیر قانونی و جدا کردن راه خود از مسیری که آشوبگران می‌پیمایند، عده‌ای سعی دارند که با برگزاری میتینگ‌های سیاسی و سخنرانی‌هایی تحریک آمیز، همچنان فضای کشور را ملتهب نگه داشته و با وارونه جلوه دادن حقایق و حتی تحریف سخنان رییس جمهور می‌خواهند به مقاصد سیاسی خود برسند. 

 

پی نوشت: 

متن سخن رئیس جمهور:
«... در ایران در انتخابات 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا 4 تا خس و خاشاک این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند بدانید این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت.
70 میلیون ملت ایران و 40 میلیون شرکت‌کننده در انتخابات همه عزیزند همه ملت ایرانند و همه همدلند و دولت خادم همه آنهاست و در خدمت همه آنها است.
رقابت‌ها به پایان رسید دوره دوستی‌ها و ساختن‌ها شروع شد ... »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد