آوا نیوز

avanews

آوا نیوز

avanews

ماجرای قتل ندا صالحی آقا سلطان و حواشی

انتشار و پخش گسترده فیلم و عکس‌های صحنه رقت‌انگیز جان دادن یک خانم جوان ایرانی ندا صالحی آقا سلطان در اینترنت و شبکه‌های خبری جهان، موج خبری بسیار پرحجمی علیه کشورمان در جهان ایجاد کرد. فیلم و عکس‌های دردناک جان دادن این خانم جوان بلافاصله پس از رخ دادن این قتل مشکوک در اینترنت پخش شد و پخش کنندگان این فیلم، کشته‌شدن این مرحوم را در جریان اغتشاشات عصر شنبه (30 خردادماه) تهران و به دست نیروهای بسیجی عنوان کردند. با گذشت چندین روز از این حادثه تلخ و تکان دهنده و تشکیل یک موج خبری گسترده علیه حیثیت ملی کشورمان، متاسفانه منابع خبری رسمی داخلی هیچ اطلاعات روشن و موثقی درباره ابعاد این جنایت ارایه نکرده‌اند.

سکوت پلیس و مراجع رسمی خبری کشورمان باعث شده قصه پردازی‌های بی‌بی‌سی و تلویزیونهای لس‌آنجلسی درباره هویت و نحوه کشته‌شدن فجیع این مرحومه، منبع خبری رسانه‌های معتبر دنیا قرار گیرد به طوری که تلویزیونهای و خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی در حاشیه کشته‌شدن این خانم، اخباری کاملا سیاه و یکطرفه علیه کشورمان پخش کرده‌اند. سکوت خبری در داخل از ابعاد این قتل مشکوک به حدی است که در اینترنت اخبار متناقضی از هویت مقتول منتشر شده است و برخی شبکه های ماهواره ای با افرادی که مدعی دوستی یا نسبت خانوادگی با این مرحومه هستند، مصاحبه تلفنی انجام می‌دهند و جالب اینکه اخبار مدعیان دوستی و نسبت خانوادگی با این مرحومه هرکدام اطلاعات متناقضی از هویت وی به شبکه های ماهواره‌ای داده اند.

ماجرای قتل ندا صالحی آقا سلطان و حواشی

ماجرای قتل ندا صالحی آقا سلطان و حواشی ماجرای قتل ندا صالحی آقا سلطان و حواشی

ماجرای قتل ندا صالحی آقا سلطان و حواشی

نکاتی چند:
1 – محل تیرخوردن، از محل آشوب‌های عصر شنبه 30خرداد بسیار دور بوده است.

2 – معمولا بعد از بلند شدن صدای تیر و اصابت گلوله به یک نفر در خیابان، اطرافیان بلافاصله به روی زمین دراز می‌کشند و سعی در نجات جان خود از اصابت گلوله های بعدی دارند اما در این فیلم، بعد از تیرخوردن این خانم جوان، چندین عکاس و فیلمبردار با خونسردی کامل به فیلمبرداری مشغول هستند. این تصاویر با کیفیت بالا قطعا توسط یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای تهیه شده است. در این تصاویر می بینیم که پس از شلیک و افتادن این دختر بر روی زمین، تنها حدود 5 نفر دور وی جمع می‌شوند که این نشان از عدم راهپیمایی و درگیری در این خیابان فرعی دارد و قاعدتا تروریست‌ها نیز این مکان خلوت را به منظور امکان فرار پس از عملیات انتخاب کرده بودند. همچنین راننده خودروی حامل این دختر و همراهش نیز بر غیرعادی بودن تیراندازی در آن منطقه و حضور فوری یک نفر دوربین به دست در صحنه قتل تأکید کرد.

3 – سوژه قتل طوری انتخاب شده که تا حداکثر ممکن، افکار عمومی بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد. خانم، جوان، خوش‌رو، دانشجو.

4 – فیلم و خبر کشته‌شدن این مرحومه با آب و تاب از نحوه کشته‌شدن و حتی اطلاعاتی از قاتلان بلافاصله در اینترنت پخش شده و هواداران مجاهدین خلق در اروپا و آمریکا بلافاصله با چاپ عکس‌های بزرگی از این مرحومه، تظاهرات راه‌ انداخته اند و نیروهای امنیتی کشورمان را خشن و خونخوار معرفی می کنند. فیلم تکان‌دهنده این جنایت، شنبه شب در اینترنت قرار گرفته و روز یکشنبه بسیاری از کاربران اینترنتی و بینندگان ماهواره آنرا دیدند. زمان انتخاب شده برای پخش این فیلم هم بسیار مشکوک است چرا که از روز یکشنبه 31 خرداد با حضور موثر پلیس و نیروهای بسیجی در میادین و چهارراه‌های تهران، آشوب‌ها فروکش کرد و سازمان دهندگان آشوب برای گرم‌نگه داشتن فضا، به شدت به یک «شوک روانی» برای تهییج مجدد معترضان نیاز داشته‌اند.

5- نیروهای انتظامی و بسیجی مستقر در تهران برای مقابله با آشوبگران، سلاح گرم همراه ندارند. علاو بر این اسلحه‌ای که با آن به سمت این دختر شلیک شده است، جزء سلاح‌های سازمانی هیچ‌یک از نهادهای نظامی نیست. همچنین لازم به ذکر است که در هفته‌های اخیر، نیروهای امنیتی و انتظامی کشور دهها قبضه اسلحه قاچاق از نوع اسلحه‌ای که به سمت ندا صالحی شلیک شده، از قاچاقچیان سلاح و در برخی منازل تیمی گروهک‌ها کشف کرده‌اند که این محموله‌‌ها عمدتاً از مرزهای غربی وارد کشور شده بودند.

6- تحقیقات میدانی و بررسی فیلم هایی که از طریق دوربین های حاضر در صحنه گرفته شده است و نیز، اظهارات چند تن از شهود و بازجویی از افراد حاضر در صحنه، نشان میدهد که ندا صالحی از پشت توسط فردی که مشخصات چهره او به دست آمده در خیابان کارگرشمالی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان باخته است.

7- یک مقام آگاه از تعقیب عامل تیراندازی به ندا صالحی آقا سلطان خبر داد و گفت: مأموران نیروی انتظامی به سرنخ‌هایی درباره عامل این تیراندازی دست یافته‌اند. خبر دیگری حکایت از آن دارد که تهیه کننده فیلم دستگیر شده و گفته می شود به هماهنگی و همدستی خود با قاتل ندا صالحی نیز اعتراف کرده است.


نامزد ندا آقا سلطان: ندا از موسوی حمایت نمی کرد
ماکان روز سه شنبه در خصوص مرگ نامزدش، گفت : طی روزهای اخیر حرف و حدیث های فراوان و نقل قول هایی از خانواده ندا آقا سلطان در رسانه های داخلی و خارجی از جمله سایت ها انتشار یافته که بعضا نادرست است و من و خانواده آقا سلطان این حرف و حدیث ها را تکذیب می کنیم.

وی گفت : ندا، اساسا اهل مقابله و ماجراجویی و رفتارهای هیجانی نبود و از خشونت متنفر بود و در عین حال به استقرار آزادی و دمکراسی همراه با منطق اعتقاد داشت.

وی درباره انتشار اطلاعات نادرست از سوی رسانه ها طی روزهای گذشته گفت: اول اینکه فردی که بالای سر ندا بود و برای نجاتش تلاش می کرد، استاد موسیقی وی بود که رسانه ها او را پدر ندا معرفی کرده بودند. ماکان، همچنین انتشار عکس دختری را در رسانه ها که نشان می داد از یک نامزد خاص حمایت می کند، مورد اشاره قرار داد و گفت که این رسانه ها آن تصویر را به ندا منتسب کردند که اقدامی غیر اخلاقی و نادرست است. وی درخصوص عکس جعلی که نامزدش با دسبند سبز منتشر شده، افزود: ندا، اگر چه به آزادی و دمکراسی اعتقاد داشت، اما هیچگاه از نامزد خاصی که در عکس های منتشر شده به او نسبت دادند، حمایت نمی کرد.

نامزد قربانی حوادث شنبه گذشته، همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه ای مبنی بر اینکه گفته شده ضارب ندا دستگیر شده است، نیز گفت: ما هم شنیده ایم، اما رسما چیزی به ما اعلام نشده است.

نامزد ندا، همچنین درباره نقل قولی از جانب وی در VOA (صدای آمریکا) و برخی رسانه های خارجی که گفته شده "مراسم خاکسپاری ندا تحت شرایط امنیتی سختی برگزار شد"، گفت : من چنین چیزی نگفته ام و به نظر می رسد برخی رسانه ها قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند. وی افزود: از من سوال شد آیا مشکلی در جریان تدفین ندا وجود داشت که من گفتم مراسم خاکسپاری از سوی بازماندگان ، در آرامش کامل برگزار شد، این صحبتهای من با بداخلاقی رسانه ای تحریف و منتشر شد.

ماکان در خصوص برداشتن بخش هایی از بدن ندا جهت عمل پیوند نیز گفت که "من آن روز پزشکی قانونی نبودم و پدر ندا تلفنی اطلاع داد که از وی خواسته اند بخش هایی از بدن وی جهت پیوند برداشته شود و مادر ندا هم در انجام یک عمل انسان دوستانه با آن موافقت کرد که در آن شرایط روحی و بحرانی که داشتیم آن موضوع را اعلام کردم اما حالا لازم است آن خبر را تصحیح کنم، چرا که بعدا موضوع پیوند منتفی شد و جنازه بدون برداشتن عضو تحویل خانواده گردید.

نامزد قربانی حوادث اخیر که مرگش همچنان درصدر اخبار جهت دار رسانه های بین المللی قرار دارد، همچنین نقل قولی از مادر ندا از سوی شبکه VOA را تکذیب کرد و گفت هیچ فردی از خانواده ندا تاکنون مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد