آوا نیوز

avanews

آوا نیوز

avanews

عذر بدتر از گناه و همه‌ فیلم‌های دست‌کاری شده‌ خاتمی

عذر بدتر از گناه و همه‌ی فیلم‌های دست‌کاری شده‌ی خاتمی

پس از انتشار فیلم اهانت خاتمی به آذری زبانها و اعتراض اقوام ترک نسبت به این توهین، خاتمی در اقدامی مشابه آنچه در گذشته نیز انجام داده بود، این فیلم را مونتاژ شده نامید و با عذری بدتر از گناه فیلم منتسب به خود را دستکاری شده خواند.

هفته گذشته فیلمی از یک جمع خصوصی منتشر شد که در آن، خاتمی و برخی همراهانش از جمله محمود دعایی، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری در آن حضور داشتند. در این فیلم، خاتمی لطیفه ای تعریف کرده و آنرا منتسب به اردبیلی ها می کند. اما پس از اعتراض‌های متعددی که از سوی آذری زبانها روی داد، خاتمی ترجیح داد به جای عذرخواهی در یک سخنرانی انتخاباتی که در حمایت از میرحسین موسوی برگزار شده بود، بگوید: «فیلمی منتشر شده که کاملاً آثار دست بردن در آن مشخص است تا نشان دهد که به یک طایفه‌ای از جامعه اهانت شده است و احساسات پاک را علیه موسوی را برانگیزد، ولی اصل قضیه دروغ است که شخصی مثل من اقدام به مسخره کردن مرد یا زنی بکند چه رسد به اینکه آن انسان آذربایجانی باشد، آذربایجان یک تاریخ بزرگ است و تاریخ اسلام و ایران وامدار آن است مگر می‌شود شخصی از ذره انصاف برخودار باشد و آذربایجان را مسخره کند.»

این اولین باری نیست که خاتمی پس از اقداماتی که نزد ملت ایران ناشایست است، آنها را نسبت به خود تکذیب می کند و فیلم های منتشر شده را مونتاژی می نامد، 2 سال پیش نیز که خاتمی برای حضور در همایشی به ایتالیا سفر کرده بود، فیلم انتشار یافته از دست دادنش با زنان ایتالیایی و حتی نشستن در کنار یک زن خبرنگار نیمه عریان را غیرواقعی خواند.

آن هنگام نیز انتشار این فیلم، با اعتراض‌های گسترده ای از سراسر کشور مواجه شد تا جایی که عده ای خواستار خلع لباس وی شدند. اما در حالی که صادق خرازی اصل قضیه دست دادن خاتمی با زنان ایتالیایی را تایید کرده بود، مجید انصاری آن را تکذیب کرده و مونتاژی نامید و خاتمی نیز تأکید کرد فیلم مونتاژ است.

اما این بار و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خاتمی بار دیگر فیلمی را که به طور واضح از تصویر و صدای وی منتشر شده آن را دستکاری شده بخواند.

این در حالی است که انعکاس گسترده آن فیلم سبب شد تا آذری زبان‌ها از سخنرانی مجید انصاری که به همراه علی عبدالعلی‌زاده برای حمایت از موسوی به تالار شهریار شهر تبریز رفته بود، جلوگیری کنند، این جلسه با اعتراض شدید دانشجویان در روز 30 اردیبهشت ماه روبرو شد و در شرایطی که دانشجویان معترض خواستار عذرخواهی خاتمی و انصاری به دلیل اهانت به آذری زبان‌ها بودند، انصاری حضورش در این فیلم را تأیید کرد اما عذرخواهی نکرد.

انصاری در گفت وگویی خبری نیز یادآور می شود که نه او و نه خاتمی قصد اهانت به آذری زبانها را نداشته‌اند و اگر قرار باشد این موضوع به کسانی بر‌بخورد هر روز باید شاهد اعتراض برخی اقوامی باشیم که درباره‌‌شان مطالب زیادی در میان عموم مردم مطرح می‌شود.

وی انتشار این فیلم را با هدف تخریب خاتمی در آستانه انتخابات دانست و با اعتقاد بر اینکه این تخریب‌ها از سوی حامیان دولت صورت گرفته است، گفت: ما انتظار مسائل دیگری را هم از سوی حامیان دولت داریم. حتی شنیده‌ایم که تخریب‌هایی علیه آقای موسوی نیز در دستور کارشان است. البته در انتخابات‌های گذشته نیز شاهد چنین روش‌های تخریب‌ای بوده‌ایم. به این ترتیب در حالی که خاتمی فیلم منتسب به خود را دستکاری شده می نامد، انصاری روایت دیگری از ماجرا دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد