آوا نیوز

avanews

آوا نیوز

avanews

تحلیل نشریه آلمانی شوایتس و انگلیسی گاردین درباره شورشهای تهران

نشریه آلمانی شوایتس: آمریکا آشوب های تهران را مدیریت می کند
مجله آلمانی شوایتس در شماره این هفته خود طی ویژه نامه ای موضوع آشوب های اخیر در ایران را موردتوجه قرار داد و از نقش آمریکا در شعله ورشدن آتش آشوبگری و اغتشاش در ایران پرده برداشت.
به گزارش ایرنا سایت اینترنتی این مجله آلمانی در مقاله ای تحت عنوان «ایران؛ آشوبها را آمریکا مدیریت می کند» که به همراه عکسی از باراک اوباما در حال سوزاندن نقشه ایران منتشر شده است، اسنادی را در خصوص دخالت مستقیم آمریکا در آشوب های تهران و اختصاص بودجه 85 میلیون دلاری در همین رابطه منتشر کرد.
«شوایتس» با بیان اینکه پیروزی قاطع احمدی نژاد در انتخابات برای آمریکا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست تأکید کرد: ایران در صدر لیست کشورهایی است که آمریکا قصد دارد آنها را به زانو درآورد. آمریکائیها تلاش می کنند از درون بر ایران تأثیر بگذارند. به همین دلیل اپوزیسیون را به شدت حمایت می کنند.
این نشریه آلمانی تصریح کرد: اپوزیسیون به صورت سازماندهی شده و هدفمند تظاهرات هایی را طراحی می کند تا توجه جهان را برانگیزد، مدیریت مطبوعاتی در جهان در خارج از ایران است و نه در داخل آن.
این نشریه آلمانی مرکز اصلی برای مدیریت آشوب ها را در واشنگتن دانست و نوشت: پول به اندازه کافی هست، 85 میلیون دلار که کابینه بوش برای تغییر رژیم تصویب کرده است. که بخش زیاد آن به صدای آمریکا و رادیو فردا پرداخت شده تا برای فراخواندن به شورش و برنامه سازی خرج کنند. 

 

 

 

 

گاردین از دخالت‌ دولت اوباما در آشوب‌های اخیر ایران پرده برداشت

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی از نقش دولت آمریکا در هدایت آشوب‌طلبان در ایران و کمک به اغتشاش‌گری‌های این افراد خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی "گاردین " در شماره دیروز خود ادعاهای باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در عدم دخالت در امور داخلی ایران را رد کرد.
این روزنامه انگلیسی در این گزارش نوشت که اوباما از پایگاه خبری "تویتر " خواسته است تا فعالیت‌های خود را برای کمک به آشوب طلبان در ایران ادامه دهد.
این در حالی است که شرکتی که اداره پایگاه اینترنتی تویتر را بر عهده دارد روز دوشنبه تصمیم گرفته بود تا برای انجام برخی اقدامات ایمن‌سازی پایگاه خود ان را به صورت موقت مسدود کند، ولی در پی این تصمیم، درخواستی از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت کرد مبنی بر اینکه پایگاه را همچنان باز نگاه دارد.
بنا بر این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا صریحا از مدیران این سایت خواسته است تا فعالیت آن را ادامه دهند و این پایگاه را در موقعیت کنونی باز نگاه دارند.
تویتر به همراه چند پایگاه دیگر از مهم‌ترین پایگاه‌های تحریک آشوب‌طلبان برای سوء استفاده از فضای سیاسی هفته اخیر در پی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بود.
این در حالی است که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌های خود در هفته گذشته تلاش کرد موضع بسیار محتاطانه‌ای در قبال حوادث اخیر در ایران اتخاذ کند که حال این موضوع نمایانگر سیاست حقیقی وی و دروغ بودن تغییر سیاست‌های آمریکا بویژه در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد